Litt mange hatter?

Markedsføringens verden er full av ulike roller, og ofte forventes det at du som markedsfører skal bekle alle.

Innholdsguruen

Innholdsguruen

Et bilde sier mer enn tusen ord, men innholdsguruen lager tusen ord av et bilde. Der andre ser en grå hverdag, skaper de engasjerende innhold og historier som engasjerer og fortryller publikum. 

Den kreative dynamoen

Den kreative dynamoen

En hvirvelvind av kreative tanker som fører til ideer og løsninger som verden aldri har sett før, og som har like mange ideer i løpet av én dag som andre har på ett år. En uvurderlig kraft. 

Strategi-navigatøren

Strategi-navigatøren

Med datadrevet innsikt i den ene hånden og kunnskap i den andre, guider navigatøren merkevaren gjennom kjent og ukjent farvann i retning av suksess. Isfjell er nøye planlagt for og kursendringer allerede i bakhånd. 

Den digitale alkymist

Den digitale alkymist

Som ren magi omgjøres fysiske muligheter til digitale virkeligheter. Med en blanding av kreativitet og teknologi skapes engasjerende kampanjer som konverterer kunder fra alle plattformer.  

Den analytiske tallknuseren

Den analytiske tallknuseren

Der vanlige folk blir vettskremt av store tall er det her analytikeren trives best. Time ut og time inn brukes på dypdykk i data for å finne nyttige innsikt som avslører forbrukerens vaner. 

Merkevare-maestroen

Merkevare-maestroen

Den elegante dirigenten som sørger for at alle i orkesteret spiller riktig Tone of Voice. Med stødig hånd samspilles alle instrumenter etter merkevarens profil, på tvers av kanaler, helt ned til den minste symbal.

AI-hviskeren

AI-hviskeren

Her har du en som er så god med kunstig intelligens at datamaskinene tror de er en av dem. AI-hviskeren snakker prompts som morsmål og vet hvordan de skal få datamaskinen til å skape de resultatene man ønsker. Hjelper merkevarer blir mer automatiserte og sørger for at de ikke blir værende i 2000 and late.

UX-vidunderet

UX-vidunderet

For denne personen er det kun 3 ting som gjelder, brukeropplevelse, brukeropplevelse og brukeropplevelse. En brobygger mellom merkevaren og brukerne, som sørger for at nettsider og apper er så smidige at hjernen til brukerne kan ta ferie.

Den kulturelle utforskeren

Den kulturelle utforskeren

Enten det handler om Europeere og Amerikanere eller Gen Z og Millennials, har den kulturelle utforskeren alltid full kontroll. Med respekt og nysgjerrighet tilpasser de merkevarer for å appellere til ulike grupper og kulturer, som åpner dører til nye markeder.

Teknologi-fantasten

Teknologi-fantasten

Med den nyeste smartklokka på armen og Remarkable 2 under armen, er teknologi-fantasten alltid ett steg foran i den teknologiske jungelen. En ekspert på å få teknologien til hjelpe merkevarer omfavne den digitale tidsalderen.

System-sysselmesteren

System-sysselmesteren

Selve sheriffen av CRM-systemet. Har stålkontroll på at alt av data og prosesser oppfører seg som de skal. De vet at de gode kunderelasjonene ikke kommer av seg selv, men som følge av god datakvalitet og et CRM-system som kjenner kunden bedre enn de kjenner seg selv.

Prosjekt-perfeksjonisten

Prosjekt-perfeksjonisten

Fornavn: Orden. Etternavn: Struktur – dette er personen som sørger for at oppgaver fordeles og gjennomføres. De ringer, mailer, tekster og fakser, alt for å koordinere og være sikre på at tidsfrister ikke blir til tidsforglemmelser.

Den digitale skarpskytter

Den digitale skarpskytter

Tar fra de store og gir til de små. Den digitale skarpskytteren henter inn big data fra kjempene og gjør det om til nyttig info for forbrukere. Med presisjon og nøyaktighet, sikter de seg inn på de riktige kanalene for å nå de mest verdifulle kundene og de treffer alltid blink.

Tekst-trollmannen

Tekst-trollmannen

Med penn som tryllestav forvandler tekst-trollmannen kjedelige ord til dansende setninger. De skaper fengslende historier som fanger oppmerksomheten til folk og trekker dem inn i merkevarens mystiske verden.

DM-mesteren

DM-mesteren

Blir oppfattet som tradisjonell, men i virkeligheten er dette en ungdom i gamle klær. Har full kontroll på alle typer papir, konvolutter og brevets dimensjoner. I en stadig tommere postkasse, får gode brev mer verdi – det vet DM-mesteren å utnytte.

Men hvem klarer egentlig være analytisk datatolker, kreativ tekst­forfatter, strategisk mester­hjerne og Nordens fremste ekspert på SEO, META og e-post­markedsføring på én og samme tid?

Ikke mange.

I Cognito har vi flere ulike mennesker som kan ta på seg hattene du ikke liker, klarer eller har tid til. Vi fikser alt, med rett hatt(itude).

La oss ta en hyggelig prat, så tar vi det derfra. Ingen forpliktelser selvsagt.

  • Hidden
  • Hidden
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.